Första mars

Vår ambition för mars är att justera N’s sovtider lite. Hon somnar ganska sent och sover länge på morgonen. Eftersom det närmar sig start på föris så vill vi att hon ska vänja sig vid att vakna lite tidigare och därmed, förhoppningsvis, somna tidigare på kvällen. Imorse vaknade hon innan 7, utan väckningen. Jag var redan vaken och Maken har gått till jobbet. Nu sover hon igen och jag dricker te. Första dagen på den här månaden har börjat helt i linje med vår ambition. 

Vädret var lovande med sol tidigt på morgonen men nu har molnen kommit och det blåser ganska mycket mellan varven. Jag tänkte att vi skulle ta en promenad sen så jag hoppas att solen kommer tillbaka. 

Vad hittar ni på idag?

2 thoughts on “Första mars

  1. Föris? Det har jag nog aldrig hört förut. Är det istället för att säga dagis (jag försöker själv radera det från mitt vokabulär)? Idag ska jag gå på barnloppis!! Jag hoppas att jag hinner fynda något för sen ska jag snabbt som tusan till babysim 🙂

    • Föris är förskolan. Jag försöker också sluta säga dagis men förskolan låter så formellt så det fick bli föris 🙂 Vad kul med barnloppis! Gjorde du några fynd?

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

