Den här dagen för ett år sedan

Idag är det en fin dag. Solen börjar skymta fram mellan molnen och jag har precis druckit dagens första kopp te, den godaste på dagen. Jag brukar vänta med den tills dottern har somnat så att jag kan dricka den vid rätt temperatur och i min egen takt.

För ett år sedan var jag på förlossningen för igångsättning. En stor dag, dessutom min födelsedag. Jag tänker tillbaka på hur det var förra året, alla känslor och hur otålig jag var när hela dagen gick utan att något hände. På kvällen satte det så småningom igång och tidigt på morgonen kom vår älskade solstråle, ljuset i vårt liv. Hon slipper dela sin födelsedag med mig och min egen födelsedag är för alltid förknippad med hennes födelse.

Förlossningen var en väldigt stark upplevelse och jag älskar att prata om den med Maken och minnas förloppet och alla detaljer.

Tänk, förra året satt vi på vårt rum och åt pizza som vi fått levererad från Makens förra jobb. Vi hade massa tankar men egentligen inte en aning om hur livet som föräldrar egentligen är. Vissa saker är man förberedd på medan andra tar en helt på sängen. I slutänden så är det värt allting, varje sömnlös natt, varje kopp med kallt te. Att vara förälder är jobbigare än jag trodde men samtidigt mycket större och mer underbart än jag kunde föreställa mig.
Störst av allt är kärleken. ❤️

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

