Framtiden

Mitt huvud är fullt med tankar på framtiden. Jag har planer på att eventuellt ta upp mina studier igen vid sidan av jobbet. Jag hoppade av när jag fick mitt nuvarande jobb men skulle vilja ta examen. Jag har skickat ett mail till en studievägledare så jag hoppas att jag får lite råd och input.

I april börjar jag jobba heltid igen. Jag känner mig ganska redo för det (inte lika redo för att lämna bort dottern hela dagarna) och känner mig peppad på att bli riktigt bra på mitt jobb. Jag gick på föräldraledighet samma vecka som jag blev klar med drygt ett års internutbildning så nu blir det ”skarpt” läge även om jag har mycket kvar att lära. Men nu kan jag börja bidra på ett annat sätt än under utbildningstiden.

Sen finns så klart massor av tankar angående familjen, både små och stora saker. Jag ser fram emot våren och att kunna gå på utflykt med matsäck i skogen. Jag ser fram emot att förhoppningsvis få syskon till N. Som ni märker blandas det stora med det lilla hej vilt. Men det som ligger närmast i tiden är N’s födelsedag om en dryg vecka.

Framtiden känns ljus och jag är full av tillförsikt.

2 thoughts on “Framtiden

  1. Det låter som att du har en del funderingar så jag hoppas att en studievägledare kan hjälpa dig. Man vet aldrig var ett möte/samtal kan leda till 🙂

    • Jag hoppas att det leder till spännande studier och en examen 🙂 Sen hoppas jag att jag orkar/ känner att jag har tid med studier, jobb och familjen (som är viktigast så klart).

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

