Nytt intresse

Jag har fått ett nytt intresse, bakning. Jag har bakat flitigt den senaste månaden och provat en hel del nya recept. Jag har till och med bakat bröd, det blev ingen hit men skam den som ger sig. Jag har fått mycket inspiration från Jennys matblogg och där hittade jag även dagens kakor.

Det blev kladdkaka med Polly

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/3f3/11493983/files/2015/01/img_1967.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/3f3/11493983/files/2015/01/img_1968.jpg
En riktigt god kladdkaka men jag hade nog kakan lite för långt upp i ugnen eller så tryckte jag inte ner pollysarna tillräckligt för de blev lite hårda på ovansidan. Annars var det väldigt gott med den sega pollyn och en riktigt kladdig kladdkaka.

Det blev även Dumlekakor.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/3f3/11493983/files/2015/01/img_1969.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/3f3/11493983/files/2015/01/img_1970.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/3f3/11493983/files/2015/01/img_1971.jpg
Först blev jag lite besviken men när de hade svalnat var de riktigt goda. De har en kraftig chokladsmak med härlig dumlekola inuti. Jag bjöd på fika på kvällen men tycker själv att det blev lite för mycket choklad. Det hade varit gott med något att bryta av med.

Om ni är nyfikna på recepten så titta in hos Jennys matblogg där finns massor av härliga recept.

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

