Bära nära

Idag har jag gjort något som jag har velat sedan innan jag blev gravid. Jag bar dottern i ett bärdon istället för att ta vagnen. Det här var första gången som jag gjorde det någon längre stund så vagnen var med som backup men det gick över förväntan. Det var dock skönt att ha vagnen så att hon kunde sitta i den när mötet på jobbet drog ut på tiden. Jag vill nu bära henne mer och oftare, det är mysigt att ha närheten och dessutom är det väldigt smidigt ibland att slippa krångla med vagnen.

Innan jag blev gravid drömde jag om att bära i sjal och jag gjorde det hemma ibland när hon var riktigt liten. Nu är hon för tung för att trikåsjalen ska avlasta bra och dessutom tyckte jag att det var lite omständigt att knyta med så mycket tyg. Jag har fortfarande inte gett upp tanken på en sjal men vår ergonomiska sele funkar väldigt bra. När dottern var liten ville hon inte sitta i den några längre stunder men nu gillar hon att komma upp lite högre och se vad som händer.

Jag känner av bärandet lite i ryggen och axlarna, eftersom jag är ovan så spände jag mig säkert. Förhoppningsvis kan bärandet även förbättra min hållning och stärka musklerna. Nu är jag sugen på en promenad i skogen med tillhörande picknick, tyvärr är inte vädret så lockande men någon dag ska jag minsann ta mig ut.

5 thoughts on “Bära nära

    • Jag har precis börjat använda vår ordentligt. Har redan börjat kolla på sele till när hon blir större, olika märken är olika stora. Hoppas att du kan justera er så den passar, det är mysigt och smidigt att bära.

  1. Men har jag missat nåt! Har du fått barn?
    När fick du det?
    Om jag får vara fräck och fråga ☺
    Eller har jag fått hjärnsläpp och borde vetat att du varit gravid.
    I vilket fall som helst. Grattis till flickan☺
    Sköt om dig!
    Kram

    • Tack! 😊 Hon föddes i februari. Jag har inte skrivit så mycket om det i bloggen så det är inte konstigt om du missat det, skrev knappt alls när jag var gravid.
      Ta hand om dig! Kram

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

