BOL-invägning

Det var ingen rolig invägning den här veckan, + 0,9 kilo. Det är inte missvisande eller orättvist, jag tappade greppet förra veckan. När det gick så bra vid förra vägningen tyckte jag att jag kunde släppa ännu mer på tyglarna. Det är ju väldigt tydligt att jag inte kan det. Men jag är inte så hård mot mig själv, om jag slår ut viktminskningen på antalet veckor så har jag ett helt okej snitt. Jag försöker ha tålamod och tänka på att för snabb minskning inte är bra för dottern då jag fortfarande ammar.

Nu ska jag ta nya tag och försöka strama upp ätandet en del, främst när det gäller det där extra som slinker ner. Den senaste veckan har jag varit väldigt trött och det har gjort att jag har småätit. Imorgon börjar Maken nytt jobb och det innebär att han kommer vara hemma och kunna avlasta mig mer än tidigare. Det tar på krafterna att vara ensam med en liten 12 timmar om dagen, särskilt när den lilla vänder på dygnet så att man inte får sova på nätterna. Men nu blir det ändring, dessutom har dottern börjat förflytta sina sovtider till mer ”normala” tider (om det nu finns något som är normalt när man är 7 månader).

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

