Små segrar

Det har inte funnit så mycket tid till att blogga, familjens yngsta medlem har vänt på dygnet men nu verkar det vara på väg åt rätt håll igen. Jag är ändå nöjd och stolt över att jag har fortsatt att äta mat och inte fallit tillbaka i ovanan att äta sötsaker istället. Vågen visar minus och jag har betydligt mer ork nu när jag får i mig bra mat. Jag räknar inte pp och följer inte heller mättande dag men än så länge funkar min egna väg. Jag går till Viktväktarna varje vecka och väger mig, bara vetskapen om att jag ska göra det får mig att följa planen. När vikten börjar plana ska jag bli striktare.

Jag märker att sötsuget är mindre även om det finns kvar. Ikväll när dottern somnat fixade jag grönsaker med dip, trots att det finns kakor, choklad och tårta i kylen. Jag kommer säkerligen äta något av det också (och har redan ätit av allt idag) men det var inte det som först dök upp i huvudet.

Nu ska jag slappa i soffan och varva ner lite innan det är dags för mig att krypa ner i sängen.

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

