Kakor vs bra val

Idag har jag ett enormt sug efter kakor med choklad. En kompis kommer på fika i eftermiddag och mitt huvud hittar på massor av anledningar till varför det vore en bra idé att köpa hem goda kakor när jag ska till affären. Jag tänkte bjuda på fruktsallad och yoghurtkeso, gott och mättande då hon kommer direkt från jobbet. Men det kanske vore bra med nån kaka till… Det blir säkert några kakor som får följa med hem från affären. Hoppas bara att jag inte äter upp de kvarvarande kakorna ikväll.

Maten funkar bra och småätandet har också gått över förväntan (förutom detta plötsliga sug efter kakor). Igår åt jag kurdisk mat till lunch, ris, kyckling och tomatsås med potatis och vitlök. Mums!

IMG_1747.JPG

Till mellanmål åt jag yoghurtkeso med frukt.

Jag såg yoghurtkeso i affären igår och var tvungen att prova. Det var gott. Jag tycker den är mildare i smaken än vanlig keso, funkar bra till frukt. Det fanns smaksatt variant också men jag brukar gilla naturell bättre så jag kommer inte prova de andra. Jag vill helst smaksätta själv.

IMG_1749-0.JPG

3 thoughts on “Kakor vs bra val

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

