En vinst

Jag har haft två bra matdagar. Igår gjorde jag storkok, köttgryta med rotfrukter. Det blev jättegott och funkar bra när man kör mättande dag eller starta lätt.
Idag åt jag lunch ute. Jag försökte göra ett bra val och valde gös istället för hamburgare, trots att pommesen lockade. Gösen var jättegod men jag misstänker att det var ganska mycket smör i den potatispuré som var till. Jaja, så kan det vara. Det kändes ändå som ett bra val, dessutom åt jag inte all puré, blev mätt innan den var slut.

På väg hem köpte jag choklad. Den ligger fortfarande orörd i köket men den har varit i mina tankar i flera timmar. Jag lovade mig själv att inte ta något innan dottern somnat. När hon väl gjorde det så kändes det inte riktigt värt det. Jag tog ett belvitakex och en kopp te istället. Heja mig!

One thought on “En vinst

  1. Gös var ju ett jättebra alternativ, svårt det där att veta med purér…. Men säkert bättre val än pommes 😉

    Intressant det där med chokladen… hamnar också i det ibland. Brukar köpa men sen när jag väl har det i väskan så vill jag inte ha det… Är nog psykologisk… Att inte få äta men man vill ha det i närheten ändå 😉

    /C

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

