Nya tag

Gårdagen fick bättre och jag är peppad på att göra dagen ännu bättre än gårdagen. Jag har ätit en god frukost och eftermiddagen ska spenderad hos mina föräldrar där det kommer att bjudas på mat. Det innebär att jag kommer äta ordentlig idag. Med ordentligt menar jag att jag kommer äta tre mål mat och eventuellt något mellanmål. Vad maten består av är inte så viktigt än, det blir nästa steg som startar med VV bästa vecka. Nu är jag nöjd att jag äter mat istället för kakor och godis.

Vågen visar ett litet minus hittills den här veckan men det gjorde den förra veckan också innan jag åt allt jag kunde hitta. Den här veckan ska jag försöka undvika den kollapsen.

Eftersom jag ammar fortfarande har jag inte så bråttom med viktminskningen. Rekommenderad viktminskning när man ammar är 0,5-1 kilo i veckan, inte mer. Jag ska försöka komma ihåg det när jag tycker att det går långsamt. Det ska gå långsamt just nu. Vid för snabb viktnedgång kan det frigöras gifter i kroppen som går över i mjölken och det vill jag ju inte.

2 thoughts on “Nya tag

  1. Det är kollapsen som är det svåraste att hantera, oavsett om man har småbarn eller bara är trött. Just nu är jag så glad att jag hittade Clara Frijs-päron på ica- godare än godis! 😊

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

