Ny utmaning

Dagen blev bättre vad gäller tröttheten. Dottern och jag tog en ordentlig tupplur på förmiddagen och efteråt var vi både piggare och gladare. Något som tyvärr inte blev bättre var ätandet, ojoj vad skräp jag har stoppat i mig idag. Men nu får det vara nog. Imorgon är det en ny dag och då ska jag inte äta mer sånt. Jag ska köpa hem god frukt som jag kan äta i farten, för det är mitt stora problem. Jag blir hungrig och sugen och har inte tid eller möjlighet att laga nåt just då. Då äter jag det som finns närmast till hands, tex chokladkex.

Jag har även hoppat på Köttbullens BOL. Jag vägde in mig idag och får därmed en lite kortare första vecka eftersom vikten ska redovisas på måndagar men så får det vara.

Nästa vecka öppnar VV och jag ser fram emot att skriva in mig.

One thought on “Ny utmaning

  1. Re: Inte för att det känns bättre att även andra äter på autopilot när de är trötta, men det känns att det är ett mänskligt beteende.

    Jag har inte koll på hur gammal er dotter är, men tänker att du säkert får det enklare att få i dig själv mat när hon börjar äta mat. Åtminstone de måltider då maten lagas från scratch (jag var superambitiös med barn nr 1, de som kom efter blev det mer sioså med…).

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

