Bra start

Helgen har gått nästan helt enligt planerna. Jag hade inte tänkt äta någon choklad idag men jag hade en dålig dag så det blev lite choklad och en burk cola för att kroppen skulle få en sak mindre att jobba emot. Det känns inte som ett misslyckande. Ett misslyckande vore att börja hoppa över måltider igen och fylla magen med godis och kakor istället.

Jag är nöjd över helgen och veckan som varit. Mest nöjd är jag över att jag kommit igång med att laga mat och äta alla dagens mål, det har nog inte hänt på sex månader.

Så här såg frukost (och kvällsmat) ut:

IMG_1678.JPG

Yoghurt med fruktsallad och nöt- och fröblandning. Riktigt gott!

2 thoughts on “Bra start

  1. Re: du har rätt i att man på något vis måste vara ”bäst” på gymmet, ingen ska kunna säga/tänka: ”se på henne där..”.

    Jag ser att du är tillbaka på bloggen igen och jobbar med att få in regelbundna måltider. Men du har en viss ”ursäkt”, den bästa av alla: att du har fått barn. Massor med grattis till det! 😊

    Men att ha barn ger en också den bästa motivationen att hålla sig i form, eller borde kunna göra det; man vill finnas till för dem så länge som möjligt i bästa möjliga skick!

    Njut av er baby!

    • Tack! Visst är det så att barn både ger visst utrymme till ursäkter och motiverar. Min ambition är att aldrig ”banta” eller prata om min kropp negativt inför min dotter. Än så länge är hon ju inte medveten om sånt så jag vill få ett försprång med vikten medan jag kan göra det utan att hon påverkas.

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

