Nytt

Minendie är tillbaka i cyberrymden!

Jag har längtat tillbaka till bloggen ett tag men har känt mig lite hämmad av de gamla inläggen men nu har jag tagit tag i det och dolt alla gamla inlägg (klurade på att starta en ny blogg istället men det här är ju jag).

Mycket har hänt sedan sist. I februari föddes vår underbara dotter, det förändrade livet på ett underbart sätt. Jag är nu föräldraledig och tillbringar dagarna med att mata, låta henne ”hoppa” i mitt knä och massa mys och gos. Träningen har varit obefintlig sedan jag blev gravid, jag har kört några zumbapass och ett tabatapass nu i sommar men mer är det inte. Nu har jag tänkt att jag ska börja tänka på vad jag äter igen och hoppa av min diet som jag kallar Polly, den går ut på att man äter en Polly-påse om dagen.

Jag började i onsdags och än så länge är jag på basnivå. Det vill säga, jag försöker få i mig frukost, lunch och kvällsmat, gärna mellanmål också. Dessutom försöker jag hålla mig borta från läsk, godis och kakor i veckorna. På helgen får jag äta lite sånt. Tanken är att jag sedan ska hoppa på Viktväktarna men jag vill komma in i det här först. Att äta regelbundet har varit jättesvårt sedan jag blev mamma. Maken jobbar mycket så jag är mycket ensam med dottern. Det är först nu som jag har kommit in i att laga mat ordentligt. Träning finns det inte tid till just nu men det blir promenader med barnvagnen varje dag.

Tanken är att bloggen i första hand ska handla om min kostomläggning och annat som hör ihop med den.  När jag börjar jobba igen vill jag vara betydligt mindre än jag var innan jag blev gravid.

7 thoughts on “Nytt

  1. Grattis! Och välkommen tillbaka, jag är en ny läsare dock 🙂 Jag vill bara önska dig lycka till och säga att du ser ut att vara på god väg mot sundare vanor. Lycka till!

  2. Ååå va kul att du är tillbaka! Och inget har du sagt till mig, var av en slump jag hittade hit. Tur för mig 🙂 Håller tummar och tår! Får komma ner och sparka dig lite i rumpan 😉 Kram!

Lämna gärna en kommentar. Jag svarar på eventuella frågor i kommentarsfältet så glöm inte att titta in igen.

